Leveringstid af paller på Fyn indenfor 1 uge, Jylland og Sjælland 2 uger. Vi sender en SMS dagen før vi leverer.

Handelsbetingelser for varer

Bestilling i webshoppen

Bemærk: Disse handelsbetingelser gælder køb i vores webshop. Der kan gælde andre vilkår ved køb i vores fysiske butikker.

På hojlund.dk kan du bestille varer via vores webshop. Hvis du har spørgsmål til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os.

Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser. Når du handler med hojlund.dk indgås alle aftaler på dansk. Webshoppen opdateres løbende efter behov.

Bemærk at priserne på vore website ikke nødvendigvis er ens med priserne i butikkerne.

Når du handler i vores webshop, opretter vi automatisk en konto til dig i vores system. Denne konto bliver knyttet op dit telefonnummer og mailadresse. Næste gang du handler har vi gemt dine oplysninger og tidligere bestillinger til dig, så vi kan se din historik i vores system

Kontakt information

Højlund Mølle ApS

CVR. nr. 38848429
Ørbækvej 268B
5892 Gudbjerg

web@hojlund.dk 
Tlf.: 62 25 11 36


Afgivelse af bestilling

Når du har afgivet en bestilling i webshoppen, vil Højlund Mølles system sende dig en e-mail, hvoraf det fremgår, hvilke varer du har bestilt. Der er tale om en elektronisk kvittering for modtagelse af din bestilling. 

Vi er ikke ansvarlige for force majeure. 

Betaling

På hojlund.dk kan der betales med Dankort, Visa/Dankort, Visa og  MasterCard. Hvis du har et af ovennævnte kreditkort tilknyttet MobilePay, kan du betale med MobilePay. Du kan også betale med ViaBill.

Når du gennemfører en online betaling med betalingskort, er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise betalingen, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort skulle blive misbrugt på en netbutik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i deres betalingssystem, hvilket Hojlund.dk naturligvis gør. Dermed er du faktisk bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1.100 kr., hvis dit dankort misbruges ved brug af pinkode.

De kort oplysninger, du opgiver i forbindelse med et online køb betalt med betalingskort, kan kun læses af PBS. Hverken netbutikken eller andre har mulighed for at se dine informationer.

Beløbet reserveres i første omgang på din konto og hæves først, når varerne sendes fra os. Der kan aldrig trækkes et større beløb på din konto end det, du har godkendt ved købet. Det er muligt at reducere beløbet, men ikke hæve det uden at du skal godkende det.

Du kan opleve at banken ophæver reservationen af dine penge efter 7 dage, dette er ikke ensbetydende med at din ordre er annulleret hos Højlund Mølle. Dette er kun din banks håndtering af pengene og det er stadigt muligt for Højlund Mølle at trække pengene på dit kort når ordren er afsendt.

 

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder. 

Reservation af beløb sker på følgende internationale kort: VISA, MasterCard og Visa Elektron.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder. 

Vi tager ikke kortgebyrer.

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse samme dato hver måned.

Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.

Læs mere her: https://viabill.com/dk/legal/viabill/  

emaerket

E-mærket webshop

Hojlund.dk er godkendt som e-mærket netbutik, og derfor har du altid adgang til e-mærkets gratis Forbruger Hotline, når du handler hos os. E-mærket er den danske mærkningsordning for sikker nethandel. Et e-mærke er din sikkerhed for, at netbutikken lever op til gældende dansk lov samt en række særlige forbrugerbeskyttende krav.  E-mærket arbejder for tillidsfuld e-handel mellem kunder og erhvervsdrivende. Med e-mærket er du dækket af en køberbeskyttelse på op til 10.000 kroner per handel, og samtidig bliver den erhvervsdrivende løbende kontrolleret, så du er sikret en tryg og gennemskuelig e-handel. E-mærket er en nonprofit organisation stiftet i 2000 af Forbrugerrådet Tænk, Dansk Erhverv, DI, FDIH, Finansrådet, Dansk IT og HK. Læs mere på emaerket.dk

emaerket


Levering

Fragtprisen på din vare afhænger af pakkens vægt og størrelse samt leveringsadressen. Når du lægger dine varer i indkøbskurven, beregner webshoppen automatisk hvad det koster at få varen sendt til din adresse.

 Fragtpriserne ligger mellem 34 kr. og 450 kr.

 

Små pakker

Vi leverer din vare hurtigst muligt. Små varer, der kan sendes pakker op til 28 kg, sendes med Postnord til hele Danmark. Pakker afsendes oftest den følgende hverdag. Da vi har 4 afdelinger, fordelt på hele Fyn, kan en varer ligge på lager i en af vores afdelinger, i disse tilfælde vil du opleve lidt længere leveringstid. Pakker afsendes dog altid senest 4 hverdage efter ordren er modtaget, medmindre andet er aftalt med dig.


Store pakker og pallevarer

Pallevarer og andre varer over 28 kg. leveres til hele Danmark med brofaste øer eller til nærmeste færgehavn. På Fyn og i Trekantsområdet kører vi selv med egne lastbiler. I resten af landet har vi varetur hver 14. dag, ellers sender vi med fragtmand. Vi forbeholder os ret til at afvise ordrer bestilt på ikke brofaste øer. Ring til os hvis du ønsker oplyst fragtpriser til ikke-brofaste øer.


Vi leverer din vare hurtigst muligt, på Fyn med egne lastbiler er det typisk inden for 7 dage (5 hverdage) – næste gang vi har en tur i dit område. I Jylland og på Sjælland kan der være op til 14 dages levering.

 

Læs mere om levering med Højlund Mølles egne lastbiler her.


Ved levering sætter vi pallerne på din grund, efter den anvisning du har givet ved bestilling. Såfremt du ikke har angivet en anvisning, sættes pallerne på din grund, der hvor chaufføren vurderer placeringen er hensigtsmæssig. Såfremt du ønsker at være til stede og kvittere for levering, skal dette oplyses ved bestilling. Når pallerne er leveret, overgår ansvaret for pallerne til dig. Hvis du enten har været hjemme til at tage imod pallerne eller accepteret, at vi stiller dem uden du er hjemme.

hojlund levering paa paller returpaller

Returpaller

Europaller, som du har fået leveret af os, tager vi gerne retur. Vi giver 50,- pr. palle. Har du paller du IKKE har købt hos os giver vi 20,- Vi afhenter kun paller ved levering af varer.

hojlund levering paa paller returpaller


Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. I december forlænger vi fortrydelsesretten til og med d. 31/1 det følgende år, så der er mulighed for at bytte julegaver købt på hojlund.dk.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:

  • Har modtaget din vare.
  • Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
  • Består din vare af flere partier eller dele, starter din fortrydelsesfrist ved modtagelsen af sidste parti eller del af varen.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen, til at give os besked om, at du vil fortryde aftalen. Du kan sende en mail til web@hojlund.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som vi har linket til nederst i handelsbetingelserne. Fortrydelsesformularen modtager du også sammen med dine varer. Ved fortrydelse af købet bedes du vedlægge en udfyldt fortrydelsesformular i din pakke.

Du kan printe en ny her, hvis du har mistet den vi sendte til dig. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen.

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

Varer undtaget fortrydelsesretten 

Varer som forældes eller forringes hurtigt

Varer med specialtilpasning:

Indgraverede hundetegn og lign., der er lavet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg, kan ikke returneres.

Forseglede varer:

Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

Loppemidler:

Vi giver ikke pengene tilbage for lægemidler til dyr. I henhold til bekendtgørelse om forhandling af visse jern- og vitaminpræparater samt visse antiparasitære lægemidler til dyr uden for apotek, § 12, må der ikke sælges lægemidler til dyr, som er returneret fra en anden kunde. Vi betragter derfor et returneret lægemiddel til dyr som 100 % værdiforringet fra det øjeblik, du modtager varen.

Vær opmærksom på at har du åbnet en pose med foder, kan dette muligvis udgøre en 100% værdiforringelse af varen. Foder kan ikke returneres i vores fysiske butikker. Så ved disse varer skal du stå for returomkostningerne ved at sende varen tilbage til os. Vær opmærksom på at der er mulighed for, at du kun kan få de oprindelige fragtomkostninger tilbage. Derfor anbefaler vi, at du altid kontakter os, inden du sender åbnet foder retur.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Tilbagebetaling af købsbeløbet Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Fortrydelsesformular

Sammen med din pakke modtager du en retur formular, hvis du har mistet din formular, kan du printe en ny her. Hent en ny retur og fortrydelsesformular her.


Dokumentet sendes, sammen med varen, til:
Højlund Mølle, Att.: Webshoppen, Ørbækvej 268B, 5892 Gudbjerg.

 

Returnering af varer

Når du har modtaget din vare har du, har du 14 dage til at fortryde dit køb og sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for alle pallevarer og varer, der vejer mere end 28 kg. Udgifter for returnering af tunge varer og pallevarer forventes højst at beløbe sig til 2500 kr.

 

Returnering af gavekort

Når du har modtaget din gavekort har du, har du 14 dage til at fortryde dit køb og sende gavekortet tilbage til os.


Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere gavekortet personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

 

Varens stand ved returnering

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 


Reklamationsret

Hvis der er noget galt med varen: Købelovens mangelregler gælder altid ved køb på hojlund.dk. Når du handler på hojlund.dk, har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Produktet bedes være rengjort før indlevering. Dette er et krav fra vores leverandører. 

 

Hvor hurtigt skal jeg reklamere

Du skal reklamere hurtigst muligt og indenfor rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

 

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 Hent en ny retur og fortrydelsesformular her.

 

Dokumentet sendes, sammen med varen, til:
Højlund Mølle, Att.: Webshoppen, Ørbækvej 268B, 5892 Gudbjerg.


Hvis du vil klage

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Henrik Hansen, Højlund Mølle på tlf. 63236500. Vi vil altid forsøge at løse en eventuel klage på en rimelig og fair måde. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag – uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

Vores hovedkontor ligger i Gudbjerg, herfra pakker og sender vi alle varer ud, hvis du har spørgsmål til din ordrer eller ønsker at bestille varer pr. telefon, er du velkommen til at kontakte kontoret.