Bestilling i webshoppen

På www.hojlund.dk kan du bestille varer via vores webshop. Hvis du har spørgsmål til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os.

Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser. Når du handler med www.hojlund.dk indgås alle aftaler på dansk. Webshoppen opdateres løbende efter behov.

Bemærk at priserne på vore website ikke nødvendigvis er ens med priserne i butikkerne.

Kontaktinformation

Højlund Mølle
CVR. nr. 38848429
Ørbækvej 268A, 5892 Gudbjerg
hojlund@hojlund.dk 
Tlf.: 62 25 11 36

Du skal være opmærksom på, at din afgivelse af bestilling ikke er en juridisk bindende aftale. Der er først indgået en bindende aftale mellem dig og Højlund Mølle, når du har modtaget en eller flere fakturaer fra Højlund Mølle.

Afgivelse af bestilling

Afgivelse af bestilling via webshoppen er ikke en juridisk bindende aftale for sælger. Sælger er først bundet af aftalen, når du har modtaget en faktura. Det betyder, at Sælger har mulighed for at annullere din bestilling som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt, force majeure, hvis varen ikke er på lager og lignende situationer.

Force majeure foreligger, når korrekt opfyldelse af aftalevilkårene er umulig, og dette skyldes ekstraordinære omstændigheder, som sælger ikke kunne afbøde og ikke burde have forudset f.eks. krig, usædvanlige naturbegivenheder, brand, strejker, lockouts og pandemi.

Når du har afgivet en bestilling i webshoppen, vil Højlund Mølles system sende dig en e-mail, hvoraf det fremgår, hvilke varer du har bestilt. Der er tale om en elektronisk kvittering for modtagelse af din bestilling. Kvitteringen er ikke en bindende aftale.

Betaling

På www.hojlund.dk kan der betales med Dankort, Visa/Dankort, Visa og  MasterCard. Hvis du har et af ovennævnte kreditkort tilknyttet MobilePay, kan du betale med MobilePay. Du kan også betale med ViaBill.

Når du gennemfører en online betaling med betalingskort, er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise betalingen, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort skulle blive misbrugt på en netbutik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i deres betalingssystem, hvilket Hojlund.dk naturligvis gør. Dermed er du faktisk bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1.100 kr., hvis dit dankort misbruges ved brug af pinkode.

De kort oplysninger, du opgiver i forbindelse med et online køb betalt med betalingskort, kan kun læses af PBS. Hverken netbutikken eller andre har mulighed for at se dine informationer.

Beløbet reserveres i første omgang på din konto og hæves først, når varerne sendes fra os. Der kan aldrig trækkes et større beløb på din konto end det, du har godkendt ved købet. Det er muligt at reducere beløbet, men ikke hæve det uden at du skal godkende det.

Du kan opleve at banken ophæver reservationen af dine penge efter 7 dage, dette er ikke ensbetydende med at din ordre er annulleret hos Højlund Mølle. Dette er kun din banks håndtering af pengene og det er stadigt muligt for Højlund Mølle at trække pengene på dit kort når ordren er afsendt.

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter trækkes beløbet den 20. i hver måned. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. Læs mere her: www.viabill.com/kredit

E-mærket webshop

Hojlund.dk er godkendt som e-mærket netbutik, og derfor har du altid adgang til e-mærkets gratis Forbruger Hotline, når du handler hos os. E-mærket er den danske mærkningsordning for sikker nethandel. Et e-mærke er din sikkerhed for, at netbutikken lever op til gældende dansk lov samt en række særlige forbrugerbeskyttende krav.  E-mærket arbejder for tillidsfuld e-handel mellem kunder og erhvervsdrivende. Med e-mærket er du dækket af en køberbeskyttelse på op til 10.000 kroner per handel, og samtidig bliver den erhvervsdrivende løbende kontrolleret, så du er sikret en tryg og gennemskuelig e-handel. E-mærket er en nonprofit organisation stiftet i 2000 af Forbrugerrådet Tænk, Dansk Erhverv, DI, FDIH, Finansrådet, Dansk IT og HK. Læs mere på emaerket.dk

Vi er en e-mærket webshop

Levering

Fragtprisen på din vare afhænger af pakkens vægt og størrelse samt leveringsadressen. Når du lægger dine varer i indkøbskurven, beregner webshoppen automatisk hvad det koster at få varen sendt til din adresse.

Små pakker

Vi leverer din vare hurtigst muligt. Små varer, der kan sendes pakker op til 28 kg, sendes med GLS til hele Danmark. Pakker afsendes oftest den følgende hverdag. Da vi har 4 afdelinger, fordelt på hele Fyn, kan en varer ligge på lager i en af vores afdelinger, i disse tilfælde vil du opleve lidt længere leveringstid. Pakker afsendes dog altid senest 4 hverdage efter ordren er modtaget, medmindre andet er aftalt med dig.


Store pakker og pallevarer

Pallevarer og andre varer over 28 kg. leveres til hele Danmark med brofaste øer eller til nærmeste færgehavn. På Fyn og i Trekantsområdet kører vi selv med egne lastbiler. I resten af landet sender vi med fragtmand. Vi forbeholder os ret til at afvise ordrer bestilt på ikke brofaste øer, såfremt kunden ikke ønsker at betale den ekstra fragtomkostning der må forekomme. Ring til os hvis du ønsker oplyst fragtpriser til ikke-brofaste øer.

Vi leverer din vare hurtigst muligt, med egne lastbiler er det typisk inden for 5 hverdage – næste gang vi har en tur i dit område. Læs mere om levering med Højlund Mølles egne lastbiler her.

Ved levering sætter vi pallerne på din grund, efter den anvisning du har givet ved bestilling. Såfremt du ikke har angivet en anvisning, sættes pallerne på din grund, der hvor chaufføren vurderer placeringen er hensigtsmæssig. Såfremt du ønsker at være til stede og kvittere for levering, skal dette oplyses ved bestilling. Når pallerne er leveret, overgår ansvaret for pallerne til dig.

Levering af varer på paller

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. I december forlænger vi fortrydelsesrettet til og med d. 31/1 det følgende år, så der er mulighed for at bytte julegaver købt på hojlund.dk.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:

  • Har modtaget din vare.
  • Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
  • Består din vare af flere partier eller dele, starter din fortrydelsesfrist ved modtagelsen af sidste parti eller del af varen.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at kontakte os på tlf. 62 25 11 36 eller mail web@hojlund.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette på en af ovennævnte metoder.

Varer undtaget fortrydelsesretten 

Bemærk at loppemidler og foderprodukter ikke kan byttes eller returneres, også selvom pakken ikke har været åbnet. Det skyldes at disse skal destrueres efter returnering og ikke må videresælges.

Fyringsolie kan ikke returneres, da olien ved levering bliver uløseligt blandet sammen med olierester i din olietank.

Indgraverede hundetegn og lign., der er lavet efter dine specifikationer kan ikke returneres.

Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive åbnet.

Fortrydelsesformular

Sammen med din pakke modtager du en retur formular, hvis du har mistet din formular, kan du printe en ny her.

Dokumentet sendes, sammen med varen, til:
Højlund Mølle, Att.: Webshoppen, Ørbækvej 268A, 5892 Gudbjerg

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du betaler selv fragten i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for eventuelle skader ved levering.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for alle pallevarer og varer, der vejer mere end 28 kg. Udgifter for returnering af tunge varer og pallevarer forventes højst at beløbe sig til 2500 kr.

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Varens stand ved returnering

Du må prøve varen på, som du ville havde gjort i butikken, men du må ikke tage varen i brug. Såfremt der er kommet snavs på varen ved afprøvning, skal den rengøres inden returnering.

Ved returnering skal varen være ren, uden mangler og i original emballage.

Hvis varen under afprøvning har fået skader, i form af ridser, pletter, lugt, dyrehår eller liggende skal forbrugeren forvente at varen ved returnering anses som brugt og det fulde købsbeløb vil ikke blive tilbagebetalt.

Hvis der er noget galt med varen – reklamationsret

Købelovens mangelregler gælder altid ved køb på hojlund.dk. Når du handler på hojlund.dk, har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Produktet SKAL være rengjort før indlevering. Dette er et krav fra vores leverandører og vi forbeholder os retten tage til et gebyr for rengøring, hvis varen ikke er rengjort.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere

Du skal reklamere hurtigst muligt og indenfor rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Dokumentet sendes, sammen med varen, til:
Højlund Mølle, Att: Webshoppen, Ørbækvej 268A, 5892 Gudbjerg

Hvis du vil klage

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Henrik Hansen, Højlund Mølle på tlf. 63236500. Vi vil altid forsøge at løse en eventuel klage på en rimelig og fair måde. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag – uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

Vores hovedkontor ligger i Gudbjerg, herfra pakker og sender vi alle varer ud, hvis du har spørgsmål til din ordrer eller ønsker at bestille varer pr. telefon, er du velkommen til at kontakte kontoret.