Spørgsmål & svar

Bestilling

Jeg er ny kunde, hvordan bestiller jeg?
Find den/de varer du ønsker. Tryk på knappen "Køb" for at lægge varerne i indkøbskurven. Ønsker du at bestille flere varer kan du fortsætte. Når du har bestilt de varer du ønsker trykker du på knappen "Gå til indkøbskurv". Her kan du se de varer du har lagt i indkøbskurven. Her kan du rette antal hvis der er varer du ønsker flere eller færre af. Er du enig med indkøbskurvens indhold, trykker du på "Til bestilling". Indtast dine oplysninger og vælg forsendelsesmetode. Vælg betalingsmetode. Husk at godkend vores forretningsbetingelser og tryk på "Godkend"
Indtast dine betalingskortoplysninger og tryk på "Gennemfør betaling".

Kan jeg ændre en gennemført bestilling?
Ja, indtil dine varer er afsendt fra vores lager, kan du ved at kontakte os, få ændret din ordre.

Kan jeg bestille på e-mail?
Ja, send os en mail med de varer du ønsker, så laver vi en ordre og sender dig et betalingslink.

Kan man afhente varer hos jer?
Ja, vælg venligst "afhentning" under fragtmetode, så fjernes fragten. Vi kontakter dig når varerne er klar til afhentning.

Hvornår har I åbent?
Du kan se vores åbningstider her

Jeg vil købe en vare som ikke er på webshoppen, kan den bestilles hjem?
Kontakt os, så undersøger vi din forespørgsel og vender tilbage.

Betaling

Hvilke betalingsmuligheder har jeg?
Du kan betale med alle typer betalingskort. Offentlige virksomheder kan også betale med EAN.

Kan jeg betale pr. efterkrav?
Nej, du kan desværre ikke betale pr. efterkrav.

Kan jeg betale pr. bankoverførsel?
Nej, du kan desværre ikke betale med bankoverførsel. For at du får den sikreste handel skal du benytte dit kreditkort.

Er det sikkert at bruge betalingskort?
Ja, alle dine kortdata behandles krypteret, så vi ikke kan se dem. Vi kan heller ikke trække flere penge fra dit kort end du giver os lov til.

Hvornår bliver mine penge hævet?
Vi hæver først beløbet når vareren er afsendt fra vores lager.

Mit betalingskort bliver afvist?
Prøv lige igen. Måske har du ikke tastet kort informationerne korrekt, Det kan også være der ikke er dækning på kortet. Oplever du stadigvæk problemer er du velkommen til at kontakte os.

Kan erhvervskunder få tilsendt varer pr. faktura?
Ja, som erhvervskunde kan du få dine varer pr. faktura. Det kræver dog godkendelse af os samt et årskøb over 20.000,- kr. Vær opmærksom på at nogle varer bliver dyrer, da vi påtager os debitor risikoen.

Kan offentlige kunder få tilsendt varer med EAN-nummer?
Ja, det kan du. Du vælger blot EAN faktura og afslutter ordren.

Kan man købe varer på afbetaling?
Det er desværre ikke muligt at købe pr. afbetaling.

Kan man betale kontant?
Ja, du kan betale kontant i vores butikker.

Forsendelse

Hvad koster fragten?
Webshoppen udregner automatisk fragten for de varer du bestiller. Den varierer afhængig af den mængde varer du bestiller.

Hvor lang tid går der før jeg får min bestilling?
Pakker afsendes samme dag som vi modtager din bestilling. Pallevarer leveres på vores ugentlige vareture eller med fragtmanden i løbet af 1-5 hverdage. Fyringsolie leveres inden for 1-3 dage. Se mere om levering her.

Hvad hvis jeg ikke er hjemme?
Pallevarer og fyringsolie kan sagtens leveres selv om du ikke er hjemme. Hvis du opgiver hvor varen skal placeres og sørger for at bygningen er oplåst, sørger chaufføren for resten.
Hvis du får en pakke leveret skal der kvitteres for denne. Hvis du har aftale med Postdanmark om modtager flex, så sørger postbudet for at pakken placeres der hvor I har aftalt det. Har du ikke modtager flex, så afleverer postbudet pakken på nærmeste postkontor.

Kan I levere til min arbejdsplads?
Ja, vi kan sagtens levere til din arbejdsplads. Dette anbefaler vi, da der altid er folk tilstede til at modtage pakken.

Hvem leverer min ordre?
Pakker leveres af Post Danmark, GLS eller et andet pakkefirma. Paller leveres på Fyn og i Trekantsområdet med vores egne biler. I det øvrige Danmark leveres med eksterne vognmænd. Fyringsolie og diesel leveres af UnoX.

Kan pakken lægges på et nærmere aftalt sted?
Hvis du har modtager flex, kan pakken lægges hvor du har aftalt det med Post Danmark. Ellers kan pakken afhentes hos nærmeste posthus, da der skal kvitteres for pakken.
Pallevarer kan sættes på aftalt sted.

Er varen forsikret under transporten?
Ja, alle varer er forsikret frem til afleveringen. Risikoen for varen overgår til kunden i det øjeblik fragtføren forlader afleveringsstedet.

Ordrestatus

Bliver jeg informeret om leveringstidspunktet?
Varen leveres normalt inden for 1-3 dage. Pallevarer 1-8 dage. Ønsker du dagen yderligere præciseret er du meget velkommen til at kontakte os.

Jeg har ikke modtaget en ordrebekræftelse?
Såfremt du ikke modtager din ordrebekræftelse inden for en time efter ordreafgivelse, er der sket en fejl i bestillingsprocessen. Du bedes derfor kontakte kundeservice for at få rettet fejlen.

Jeg har ikke modtaget min bestilling?
Der kan være sket en fejl. Kontakt derfor kundeservice.

Fejl og mangler

Hvad gør jeg hvis min forsendelse er mangelfuld?
Hvis der er en eller flere produkter som mangler og der ikke er noteret noget på ordresedlen, så kontakt os venligst.

Hvad gør jeg hvis jeg ikke er tilfreds med min varer?
Ring til os hvis der er noget du er utilfreds med. Vi vil gøre hvad vi kan for at behandle din henhendelse ordentligt. Hvis du ikke er tilfreds med de varer du har modtaget, har du altid 14 dages fortrydelsesret. Du skal bare returnerer varerne i uåbnet og ubeskadiget tilstand. Dette kan gøres til: Højlund Mølle, Ørbækvej 268A, 5892 Gudbjerg. Vedlæg venligst en seddel, hvor på du beskriver hvorfor varen sendes retur.

Annullering og returnering

Hvordan ombytter jeg en vare?
Hvis du inden for 14 dage ønsker at ombytte en vare, skal du kontakte os.

Hvordan sender jeg en vare retur?
Hvis du ønsker at sende en vare retur skal du kontakte os.

Hvordan fortryder jeg et køb?
Hvis du ønsker at returnerer en vare inden for 14 dage fra leveringstidspunktet skal du kontakte os for nærmere instrukser. Omkostninger i forbindelse med returneringen påhviler alene kunden.

Kan man returnerer varer til jeres adresse?
Ja, du kan levere dine varer retur inden for 14 dage til vores adresse: Højlund Mølle ApS, Ørbækvej 268A, 5892 Gudbjerg.

Kontakt og support

Hvordan kontakter jeg jer?
Du kan kontakte os pr. mail eller telefon. Du finder kontaktoplysningerne her

Kan man besøge jer?
Ja, du er meget velkommen til at besøge en af vores 5 butikker. Du finder adresserne her

Hvem ejer Højlund Mølle?
Højlund Mølle ApS er et ApS-selskab, ejet af Henrik Bjerggaard Hansen.